sâmbătă, 11 octombrie 2014

Barcelona, part 1

Mi-am inceput ziua visand la Barcelona si m-am gandit sa va scriu si voua dragii mei, despre ce optiuni aveti in acest oras minunat, de care, eu una, ma declar din nou indragostita. Vreau sa va spun ca noi am fost plecati in perioada 6-9 Decembrie, am prins o vreme minunata, afara erau in jur de 16 grade si soare, o vreme numai buna de vizitat acest superb oras, si avand in vedere ca eram in preajma sarbatorilor de iarna, orasul a fost impodobit de Craciun. Inca un motiv in plus sa vizitati Barcelona in Decembrie.
 

Parc Guell

Am zburat din Bucuresti cu Blue Air, biletele le-am luat inainte cu 2 luni si le-am gasit la un pret foarte bun, in jur de 80 eur/persoana, iar rezervarea la hotel am facut-o booking.com, hotelul il gasiti aici, a costat aproximativ 170 de eur/3 nopti/camera dubla. Hotelul vi-l recomand cu drag, are servicii foarte bune si este la o distanta de 10 minunte de Sagrada Familia.

Acum ca v-am spus cum am ajuns in tara lui Gaudi, vreau sa continui sa va povestesc ce am vizitat aici, sunt foarte de multe lucruri de vazut, dar eu consider ca 4 zile, gandite bine si organizate ar fi de ajuns pentru a vedea cele mai importante atractii turistice ale Barcelonei.

Cel mai efectiv mijloc de transport e metroul, cu el va puteti deplasa cu usurinta si in felul acesta economisiti timp, gasiti harta aici, mare grija la poseta si buzunare, e putin cam mare nebunia pe acolo si trebuie sa fiti cu ochii in patru.

Las Ramblas, Barcelona

Prima noastra oprire de la aeroport, a fost in Piata Catalunya, este una dintre cele mai importante statii de metrou ale Barcelonei. Ajunsi acolo ne-am lovit de faimoasa La Ramblas, strada lor celebra, plina de magazine, restaurante, vanzatori ambulanti si o multime de turisti.

M-a cucerit definitiv acest oras superb din primul moment si sunt convinsa ca nu sunt singura persoana indragostita de Barcelona. O multime de oameni care au fost in Barcelona au aceiasi parere ca si mine. Sunt atat de multe locuri frumoase si oamenii sunt extrem de plini de viata - eu, m-as muta acolo maine!
 

Bones Festes - Barcelona imbracata de Craciun

Se facea tarziu si noi trebuia sa ajungem la hotel, sa ne cazam si sa ne odihnim pentru ca ne asteptau 3 zile turbo. Eram echipati cu harti si cu multe informatii despre acest oras. Ne doream sa vizitam cat mai mult doar plimbandu-ne pe jos, lucru pe care l-am si reusit - exceptand distantele mari care le-am parcurs cu metroul.

Prima oprire a fost la Sagrada Familia, ea reprezinta cea mai cunoscuta opera a lui Gaudi si este simbol  Barcelonei. Constructia acestei catedrale superbe a inceput in anul 1882 si inca nu este gata, se preconizeaza ca va fi gata in 30 de ani, dar totul depinde de ce donatii se vor face.
Eu chiar sunt curioasa sa o vad cand va fi gata, dar, mai am putin de asteptat.

Sagrada Familia

Sagrada Familia

O alta celebra opera a lui Gaudi este Parcul Guell. Amenajarea parcului a fost incredintata lui Gaudi de catre Eusebi Guell care a dorit crearea unui parc plin de stil pentru aristocratia Barcelonei. La intrarea in parc se afla celebra soparla care este ornata in culori vii si care aproape ca a devenit o emblema a Barcelonei.
 
Parc Guell

In varful dealului pe care este amenajat Parc Guell, este o zona amenajata ca o terasa care ofera o priveliste superba a parcului si a intregului oras Barcelona. In Parc Guell se gaseste si o casa in care Gaudi a trait la un moment dat. Casa acum a fost transformata in muzeu si contine piese de mobilier extrem de interesante proiectate de  Gaudi.

Parc Guell
Parcul este destul de departe de statiile de metrou si se afla in varful unui deal. Ceea ce mi s-a parut interesant este ca exista scari rulante pana in fata parcului, pentru turistii obositi.

Vizitarea parcului dureaza cel putin 4 ore si intrarea este gratuita. Se percepe intrare doar pentru vizitarea casei in care a trait Gaudi, si pentru vizitarea terasei.
Casa Battlo

Casa Batllo

Ramanand tot in zona lui Gaudi, va recomand sa nu ratati, de fapt sigur nu aveti cum sa le ratati, Casa Batllo si Casa Milla, ambele sunt superbe si au acelasi stil Modernist sau Art Nouveau

Gaudi a incercat sa evite liniile drepte cu desarvasire, iar majoritatea fatadei este decorata cu un mozaic facut din bucatele de ceramica variat colorate.

Pretul unui bilet 17.5 eur.


Casa Milla

Casa Milla a fost imediat numita La Pedrera, datorita fatadei sale exterioare ce aduce cu o stanca. Exista multe teorii referitoare la sursa de inspiratie a lui Gaudi cand a proiectat La Pedrera de la valurile oceanului pana la anumiti munti. Casa este lucrata in piatra iar balustradele de la balcoane in fier forjat, niciuna dintre balustrade nefiind la fel cu celelalte.

Pretul unui bilet 9.5 eur.
 

Barcelona vazuta de pe Montjuic

Acum am incheiat cu superbele opere a lui Gaudi si am sa ma indrept putin spre Montjuic, un loc pentru care trebuie sa va rezervati cel putin o jumatate de zi, acolo puteti ajunge cu furnicularul, iar apoi cu telefericul, sau pe jos, admirand frumoasa zona.

Noi am urcat pe jos, sa stiti ca nu a fost obositor si as mai repeta experienta, am avut ocazia sa vad niste peisaje minunate.


Ajunsi sus la cetatea de pe Montjuic, am inceput cu vizitarea cetati. Exista tunuri, turnuri si o vedere excelenta asupra portului activ al Barcelonei. Dupa ce am vizitat cetatea am coborat prin frumoasele si numeroasele gradini de pe Montjuic. Nu trebuie sa ratati spectacolul oferit de fantaniile Magice, este superba imbinarea dintre muzica, lumini si spectacolul de apa.
Acestea se afla in fata Muzeului de Arta Catalana.

Hello Barcelona

Coborand incet din Montjuic, am luat metroul si ne-am indreptat spre Muzeu Picasso, am avut noroc, intrarea a fost gratuita, de retinut, duminica intre orele 15.00-20.00 puteti vedea gratuit o parte din opele lui Picasso. Va recomand!
 

Un alt loc de care mi-a placut mult a fost Barri Gothic, un labirint de stradute ce converg in piatete. O mare parte a cartierului gotic este cu trafic pietonal, ceea ce este un avantaj deoarece te poti pierde ore in sir pentru o  plimbare romantica.
 
La Seu

La Seu-Catedrala Gotica


Barri Gothic

Barri Gothic

 

Dragii mei mai am multe sa va povestesc despre Barcelona, asa ca am sa revin cu o noua postare. 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu